brazilie.reismee.nl

Dag 17: Salvador de Bahia

Hoi iedereen,

Vandaag is onze laatste dag en daarom doen we het een beetje rustig aan en hangen we de toerist uit.

Een van de echte lokale toeristische dingen op te doen is een ijsje te gaan eten bij Sorveteria da ribeira, je moet hier kiezen uit meer dan 60 verschillende smaken …. Van stress gesproken …

Het uitzicht vanop de ijsjeszaak is over de baai van Salvador. Aan de overkant is duidelijk de sloppenwijk, of d

De volgende en laatste stop van deze reis is de kerk van de goede afloop. Het verhaald gaat dat lang, lang geleden er een Portugees met zijn schip hier in de buurt in een storm terecht is gekomen, tijdens deze storm kon de kapitein alleen maar bidden tot jezus voor een goede afloop.

Toen de storm ging liggen en zijn gebeden verhoord werden, heeft hij beloofd om als dank een kerk te bouwen. Tot op de dag van vandaag komen mensen hier in de hoop eveneens een goede afloopte verkrijgen.

Bij ons branden de mensen dan een kaarsje, hier knopen ze een kleurrijk touwtje aan de kerk. Het wordt gezegd dat als het touwtje dat met 3 knopen moet worden vastgemaakt los komt door de zeebries die hier heerst, je wens of gebed uit komt.

als de mensen hier bidden tot een heilige en ze zijn boos omdat bv hun gebed niet uitkomt en ze hebben nog steeds pijn aan bv hun hoofd of been, dan breken ze van de heilige tot wie ze bidden het hoofd of been af. In deze kerk werkt het net anders, als je gebeden hebt om een pijnlijk been op te lossen en dat gebeurd dan brengen ze een wassen beeld hiervan naar de kerk. Dit als bedanking omdat het gebed verhoord is.

Over 4 uurtjes nemen we het vliegtuig naar huis, dus nu nog even relaxen en genieten van het uitzicht vanuit mijn bad …. Want wie wil nu niet de Atlantische oceaan zien en horen terwijl ze in bad relaxen.

Obrigada, bedankt, iedereen om met ons mee te gaan op deze prachtige reis ! Tot in België

Chantal

Prachtige reis en mooi beschreven ! Ik heb weeral mee-genoten !
Roeping gemist als gids ?!

Hup nr het volgende avontuur ..

Gracy

Waw! Wat een reis weeral!

Ria Sledsens

Bedankt dat ik van jullie reis mee mocht genieten. Het was een geweldige mooie reis . Mooie foto's en echt wel goed beschreven. ? Ik wens jullie nog een goede vlucht en welkom thuis.

Kris

Ina je reisverslag is schitterend. Wat een schrijftalent …
Ik beleefde mijn reis naar Brazilie gewoon opnieuw.
Dankuwel voor deze boeiende ervaring.