brazilie.reismee.nl

Dag 13: Ouro Preto goudmijn

Vandaag brengen we de dag door in het thema goud en mineralen.

De streek is gekend voor de enorme goudmijnen en de mineralen. Daarom bezoeken we ook een niet langer in dienst zijnde goudmijn. Goud delven in deze mijn is niet meer rendabel daarom is de mijn niet meer in dienst, er is echter nog steeds goud aanwezig.

Met een karretje van 1830 gaan we de mijn naar beneden. We gaan een 350m in de mijn en zitten dan 120m onder de grond. De mijn is nog 9 niveau’s lager maar omdat deze niet meer in dienst zijn, is het pompen gestopt waardoor het grondwater tot dit niveau is gestegen. Daarom kan er in dit mijnstelsel van 13km ook recreatief gedoken kan worden.

Na het bezoek aan de mijn bezoeken we een van de vele juweliers. Je vindt hier in allerlei prijsklassen juwelen, zo heb ik een paar oorbellen van 2000€ zo even in mijn handen gehad zonder te weten hoe duur ze waren !

Toch een aankoop gedaan, cadeautje voor de zus haar verjaardag ? niet verder vertellen tegen haar e ?.

Morgen nemen we nogmaals een vliegtuig, dan gaan we naar onze laatste stop op Brazilië.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!