brazilie.reismee.nl

Dag 11: onderweg naar Ouro preto

Vandaag zoals vermeld weer een reisdagje.

We nemen ondertussen al voor de 7de maal het vliegtuig of zo deze reis dus even hierover misschien een kort verhaaltje of weetje.

Op je ticket staat buiten de info die wij ook hebben een groepsnummer, je word per groep naar het inchecken opgeroepen om zo op een ordelijke manier op het vliegtuig te stappen. Als het vliegtuig dan geland is, springt niet iedereen tegelijkertijd op om zijn handbagage te nemen maar wordt er opnieuw opgeroepen rij 1 tot 10 mag nu rechtstaan en vertrekken, als deze klaar zijn roepen ze de volgende rijen op. Dit gaat zooooooooooo veel sneller dan de manier waarop wij dit doen !

Als we van het vliegtuig stappen worden we opgewacht door onze volgende gids en rijden we naar Ouro Preto onze volgende halte. Dit doen we met een korte omweg via Congonhas.
de rit zal in totaal ongeveer 3,5 tot 4 u duren dus zal het donker zijn als we aankomen op onze bestemming.

Onderweg zien we een totaal ander landschap dan wat we tot nu toe gezien hebben, veel bergen, het is hier een streek met veel mijnbouw.

In Congonhas stoppen we om een leuk kerkje te bekijken. We zijn hier net rond de zonsondergang.

Volgende halte ons hotel in Ouro Preto. Ondertussen is het pikdonker geworden, de wegen kronkelen door de bergen en zijn niet verlicht. Er zijn op regelmatige basis verkeersdrempels aanwezig die zeer effectief zijn, sneller dan 30km is niet aan te raden. Dus de rit was een belevenis maar we hadden een heel goede chauffeur en zijn heelhuids aangekomen.

Ouro Preto is voor wat we tot nu toe zien, een prachtig oud stadje. Dit is het zicht vanuit mijn hotelkamer.

Tot morgen iedereen, dan gaan we dit stadje (80.000 inwoners) bezoeken.

Werner

Geniet alvast van jullie bezoek aan deze pittoreske stad.