brazilie.reismee.nl

Dag 8: 2de dag in de jungle van manaus

Hallo iedereen,

Vandaag begin ik met een relax uurtje en sla de eerste excursie over. Papa gaat een uur tot anderhalf uur in de achtertuin van het hotel de jungle in en leert hier wat overlevingsgechnieken. Ik? Ik geniet van een boek, de zon ( ja zelfsom 8.30u is deze al hevig) en het prachtige uitzicht.

De tweede uitstap is naar een soort van apen reservaat. Dieren mogen hier niet meer in gevangschap leven, daarom zijn er initiatieven zoals deze van dit hotel. Ze brengen de overschot van het eten naar een nabijgelegen inham van de rivier. De semi- wilde apen weten ongeveer hoe laat dit gebeurd en zullen rond deze tijd hier zijn om dit eten te komen oppikken. Ze eten 70% van dit eten en hagen de andere 30% zelf. Dus een win-win situatie, toeristen kunnen de apen zien in hun natuurlijke habitat en de apen die in gevangenschap zaten kunnen overleven dankzij het aangeleverde eten.

Na een korte middagpauze en lunch in het hotel gaan we naar een lokaal dorp. Gisteren gingen we naar de native dus stammen vandaag gaan we op bezoek naar de groep tussenin. Als een “Braziliaan” met een iemand van een stam samen een kind krijgen dan zijn dit caboclo. Ze leven tussen de 2 in dus deels “modern” deels volgens de cultuur van de stammen.

Hier leren we over maniok, tapioca en natuurrubber.

Na deze stop beginnen de donderwolken stilaan te vormen boven de Amazone en de wind neemt toe, wat eigelijk wel goed doet de verfrissing ;-)

Laatste trip piranha vissen, hopelijk meer geluk dan de groepen de afgelopen week, zij hadden niks gevangen.

Maar ….

Onze groep had meer geluk ! 8 vissen !!

Morgen weer geen of een kort verslag, morgen vertrekken we van hieruit naar Brazilia de hoofdstad om er overmorgen te gaan rondzwerven …

Dus tot snel !

Bernadette

Oeps, zelf je eten voorzien …. ?

Werner

Zijn die vissen ook lekker? Van de jungle terug naar de bewoonde wereld, goede reis.